politik finns alltså är det?

Ringde jag doktorn? Nej. är jag frisk? Nej.
I år är det valår. Alltså är det dags att få höra en hel del kvalificerat skitsnack iscensatt av våra folkvalda
politiker. Och politik är ett laddat ämne hos de flesta. Röstar man borgerligt så tycker de flesta
att man skiter i alla med a-kassa och att folk som är svårt sjuka i cancer skall jobba.
Och så är det ju inte.
Jag menar, är verkligen sossarna "arbetarnas parti?" Vilket jävla skämt.
Hade folket här i Sverige bättre villkor för 5-6 år sedan?
Folk tycks glömma att vi har haft en världsomfattande ekonomisk kris. Och socialdemokraten Thomas Östros
tyckte att regeringen handlade oansvarigt och fel.
Samme man tyckte också att regeringen var för kraftlös mot vulkanutbrottet på Island.
Nej, vi skiter i det nuvarande systemet med partival. Och börjar enbart med att kryssa i de
personer vi vill ha i regeringen. Jag lovar att 50-60 % av de som sysslar med politik på hög
och daglig nivå idag, skulle få se sig om efter ett nytt jobb.

Kan nån berätta om det finns något parti idag som står för den fria människan, och dennes
egna ansvar för sin egen kropp? Det känns som ett parti jag skulle kunna börja lyssna på.

Jag har inte fått något kaffe än, och jag börjar känna av sviterna.
Vafan började jag sörpla kaffe för? Vet inte.
Började röka, men det var inget grupptryck, eftersom jag tror att jag var först i min
kompiskrets.

Senare, eller imorgon kommer jag nog börja skriva om en annan hjärtefråga för mig,
nämligen avkriminalisering av "eget bruk". Och även medicinal marijuana för folk som
verkligen behöver det.
Och var inte oroliga kära moralpanik svenskar, jag kommer med länkar och fakta
som kommer från ansedda källor.

Det du lärde dig i skolan kanske inte stämde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0