Prosit.

Ok,nu är det nog. Imorgon ringer jag doktorn. Jag är ju sjuk jämt.
Jag kanske har brist på vitaminer, mitt immunförsvar är ju som en jävla schweizerost.
Alkoholrelaterade dödsfall per år i Sverige beräknas till ungefär 6000 stycken.
läste ni rätt? helt galet.
75 till 80% av allt våld är relaterat till alkohol.

Det jag kan svara på, det jag kan skriva under på är att det jag gjort
mig skyldig till när det gäller våldsbrott hade jag ALDRIG gjort om jag varit nykter.
Visst, det ligger lite i sakens natur att personligheten spelar en roll här.
Men Ni kan ju medge att ni även sett "tanige Tommy" på krogen som fått ett
oerhört självförtroende genom ett par whiskypinnar innanför västen.

Jag avskyr inte alkoholen som sådan. Jag avskyr bara konsekvenserna den hjälper till att skapa.
Folk blir otrevliga, ljuger och snackar skit. Folk är i synnerhet mer benägna att vänstra på fyllan.
Alla barn som tvingas uppleva sina föräldrar berusade och personlighetsförändrade.
Även "ett par glas vin" har ju en effekt på omdömet.
jaja, ikväll är det Inter-Barcelona kl 20.00 på kanal 6.
Zlatan på San Siro, hans gamla hemma arena. Han spelade ju för Inter i 5 år.
Och idag ska han göra livet surt för den allt mer korrupta tråkiga fotboll Italien representerar.
Jag vet att Italien är världsmästare. Men en sak är klar. De är världens i särklass tråkigaste landslag.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0