Blä för mig och mina ursäkter.

Jag uppdaterar inte ofta längre.Inte ofta alls.
Birgitta Ohlson har INTE svarat på mitt mail angående den nuvarande narkotikapolitiken.

Idag skall jag maila de liberalas Alexander Bard om jag finner mailen nånstans.
Pm:a om Ni har den, Ni kära läsare.
Solen skiner, men inte för alla tyvärr.
Idag läste jag en artikel (ytterligare en) om SiS (Statens Instutitions Styrelse), en flicka var intagen på ett paragraf12 hem. Där slet en vårdare av henne kläderna, rev av henne trosorna, (Personalens motivering:Hon kunde ha gömt en glasbit eller dylikt där)
Detta görs ofta, även på flickor som utsatts för våldtäkter och andra sexuella övergrepp.
Ofta av MANLIG personal!!!???
Fy fan.
Samtidigt som denna kritik riktas mot SiS, ja då släpper dem en rapport om Hot och Våld på statens instutitioner.
Timing. Ska de rättfärdiga dem här straffen mot våra barn och ungdomar genom att göra sig själva till offer och utsatta? Dem isolerar ungdomarna i rum som enbart består av en säng, galonmadrass och ingenting mer.
På slutna anstalter så som Tidaholm och Kumla,Hall osv finns Tv,ibland även radio,en riktig säng,böcker m.m
Kaliber intervjuade en personalchef tror jag på Hall (Sveriges näst tyngsta anstalt) och hon tyckte detta var
förfärligt. Vi behandlar våra barn sämre än folk som sitter för otroligt tung kriminalitet.
Detta är även det en indirekt följd från hur vi ser på kriminalitet och droger i samhället.
En direkt följd från våran repressiva politik.
Stackars pojkar och flickor som får uppleva detta gång på gång.
(Jag talar av empirisk erfarenhet, då jag suttit både på kåken och på låsta instutitioner)

Och hellre kåken än p12 och liknande. Vilken dag i veckan som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0