In my opinion.

Jag har aldrig förstått varför Cannabisbladet är så skrämmande för den stora massan.
En växt som skapat en så pass stor kontrovers i världen, måste ju givetvis vara livsfarlig.
Men vem i Sverige bestämde att cannabis är farligt? Ingen skulle jag vilja säga.
Det var FN på 60-talet.
Samma människor (bildligt talat/skrivet) som uppmuntrar kriget mot droger.
Varför kriga från första början? Varför inte bara acceptera att världen är som den är?
Människor kommer ALLTID berusa sig med diverse preparat.
Är det inte då bättre att hjälpa den/dem som inte kommit ur sitt bruk/missbruk?
Jag tycker att jag/du skall ha valmöjligheten att få välja ett mindre skadligt alternativ till alkoholen.
Jag skriver då givetvis om ovan nämnda växt.
Idag skall jag skriva till Birgitta Ohlsson, resultatet kommer när jag fått svar.

Mitt arbeta med att försöka få människor att förstå vad jag menar har ju bara börjat.
Har ni inte sett Sefyr-sanningen om cannabis, så gör det.
http://www.youtube.com/watch?v=E20uzyU9BE8

Där har ni helt vanliga människor, lärare, blivande socionomer,kriminologen Henrik Tham etc etc.
Mitt omdöme av dokumentären blir "trumvirvel" 4/5.
Jag anser att det kan göras bättre, mer informativ forskning angående det svenska samhällsperspektivet. Det som berör dig och mig.

Hur många skadas inte av förbudet? Hur många har det hjälpt?
Och då menar jag inte de som "sökt vård" för cannabismissbruk.
De siffrorna är lite fabricerade då de tar uppgifterna från BRÅ och Kriminalvården.
Alltså person A blir åtalad för att ha framställt cannabis.
Person A blir tillfrågad av frivården om han kan tänka sig en så kallad "Kontraktsvård"
istället för fängelse.
Person A tackar ja. Blir dömd, får x antal månader i fängelsestraff som omvandlas till kontraktsvård.
där har ni 1 person som "vårdas" för cannabismissbruk.
I Sverige gör vi ingen skillnad på bruk/missbruk. Röker du 1!? bloss på en joint så har du
missbrukat cannabis då det är olagligt att bruka cannabis.
Så dricker du 1 klunk alkohol, då har du enbart BRUKAT alkohol. Fy fan.
Stigmatiseringen är ett faktum i våran sagolika jävla "demokrati".

Heja liberalpartiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0