Nu kan Kristdemokraterna värma upp bussen,nu jävlar kör vi.

Maria Larsson, Sveriges "folkhälsominister".
Jag satte punkt där,för jag sätter nästan i halsen varje gång jag läser/ser/hör hennes namn.
Mitt inlägg om isoleringscellerna och övergreppen får nu en ny vändning.
(Här saxar jag från Newsmill)
Barn och ungdomar sätts rutinmässigt i isoleringsceller som bestraffning, där de likt den 16-åriga flickan som frihetsberövades av polisen i Lund, tvingas klä av sig nakna. Den som inte lyder personalen på hemmet berövas sina kläder med våld. Då det saknas toalett i cellerna har barn tvingats urinera på golvet inne i cellerna, vissa har kräkts flera gånger. Därpå har de tvingats städa upp sin egen avföring för att släppas ut ur isoleringscellerna.
Följande står att läsa i ett isoleringsunderlag för en ung flicka, daterat 25 Januari 2008, som Kaliber tagit del av: 11:45 Torkar spya 12.00 Spytt igen 15.45 Får städa upp spyorna 16.45 Har spytt 16:50 Hon får städa av rummet (Ber om att gå på toa.) 17.00 avbruten isolering Statens Institutionsstyrelse, SIS, har i sin rapport medvetet mörkat systematiska övergrepp och lagbrott. Ansvarig minister heter Maria Larsson.

Istället för att tala klarspråk om Sveriges brott mot såväl FN:s barnkonvention som förbudet mot tortyr och annan grym, omänsklig och förnedrande behandling, hänvisar Maria Larsson till barnkonventionen i ”att staterna ska vidta åtgärder för att skydda barn från olaglig användning... [av] narkotika.” Detta i en artikel som beskriver svensk narkotikapolitik som framgångsrik, oproblematisk och i förenlig med respekten för mänskliga rättigheter och humanistiska värde.

Återigen, här vi ett prakt exempel på våran "humanistiska inställning" till droganvändare och hur vi
behandlar dessa. Varför kan du fråga dig själv min bästa läsare, varför tror gemene man att denne är
så mycket bättre än den människa som valt att använda en drog?
FN har en särskild rapportör i tortyrfrågor.Han heter Manfred Nowak.
Han utredde nyligen övergrepp och kränkningar som sker inom ramarna för den internationella narkotikapolitiken.
Enligt Nowak utgör idag narkotikapolitik den främsta orsaken till övergrepp och kränkning av mänskliga rättigheter världen över. I sin rapport ges hård kritik mot såväl kriminaliseringen av drogbruket som användandet av tvångsvård och tvångsmässiga drogtester. Enligt Nowak utgör sådana tvångshandlingar, som genomförs mot den enskildes vilja, ett brott mot rättigheten till fysisk integritet som är likvärdigt annan grym, omänsklig och förnedrande behandling.

Vad kan man säga? ALLA rapporter med substans pekar på att det vi gör idag är fruktansvärt jävla fel
mot de människor vi har runt om oss.Kanske t.o.m våra nära och kära, eller kanske även dig själv.
Är det konstigt att jag reagerar? Är jag ett jävla vandrande enfrågeparti?
Nej,jag har blivit förbluffad hur många det finns världen över,i alla samhällsklasser som reagerat och reagerar.
Detta kommer ändras. President Obama har nyligen deklarerat att USA skall sluta se narkotikabruk som
brottsligt och se på det hela som ett folkhälsoproblem (Han kan ju ringa Maria Larsson).
Medicinsk Marijuana är lagligt i flera delstater i USA, har du recept på nämnda läkemedel så får du gå
till ett av de många "dispensaries" och hämta din medicin.
DEA (narkotikapolisen i USA), har flera ggr gjort razzior mot dessa.
Men det är slut med det nu. Obama ska tillsätta en ny chef för DEA, och vips, vågen är i rullning.
När ska vi inse det som USA och många andra länder redan insett?
I Holland är det avkriminaliserat,Ryssland tolererar upp till 20 gram cannabis.
I Belgien grips du inte (ytterst sällan) heller för cannabis om du har ett par gram på fickan.
Portugal,Tjeckien, ähh jag orkar inte rabbla upp fler.
Är alla dessa länder och dess ledare sjuka i huvudet? Är vi bättre?
Det enda jag kan säga med säkerhet är att jag kommer ta varje tillfälle i akt att påtala för
min omgivning att granska uppgifterna som tillhandahålls.

Och då mina kära läsare, då kommer NI också förstå.
Jag blev arg,skitarg. Jag gillar inte när folk har ljugit för en.
Och det är 2010, att detta är ett kontroversiellt ämne, det är ju bara pinsamt för den som säger det.
Inget är tabu. Upp till debatt, det om nåt kan lösa problem.
Inte förvanskad information från personer som har en egen vinning i skottgluggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0