Triadfilm.

Triadfilm, är ett bolag som för tillfället håller på med en dokumentär om cannabis i Sverige.
Mycket intressant, premiär i juni har jag för mig att jag läst nånstans.
Triadfilm.se är länken om Ni vill titta lite närmare.

Skönt att vanliga svenssons därute kommer få se en helt annan sida än
propaganda dravlet som staten har bajs sprutat ut i många långa år nu.
Grekland är i kris, folket gör uppror mot ljugande giriga politiker.
Här i Sverige, där det nu är uppenbart att vi tvångsmatats med lögner angående
cannabis, händer inte ett skit.

Hoppas att dokumentären kommer att få människor att inse att stigmatiseringen av
tusentals människor är jävligt fel. Kriminaliseringen har tystat ner människor.
Cannabisbrukare (JA, det finns de som kan BRUKA plantan) vågar inte idag söka hjälp
p.g.a eventuella konsekvenser från samhället då man anses kriminell.
Ställ er frågan: Är det moraliskt riktigt att kriminalisera tusentals människor för ett offerlöst brott?

Jag märker att jag har ett par läsare, tack för att ni inte har avfärdat mig som en flumtomte med foliehatt.
Ni skall veta hur vanligt det är, varför?
Jo, får man lära sig hemma och i skolan, på fritids osv att det är förbannat fel att bruka cannabis
istället för att hälla i sig lösningsmedel (alkohol) en fredagkväll.
Jag har all respekt för de som kan hantera sitt drickande, likväl för de som klarar att röka en joint
för att varva ner efter en hektisk vecka på jobbet.
Det narkotikafria samhället. Det är en god tanke, men det är inte möjligt att nå dit.
Människor har drogat sig för de flesta syften i tusentals år.
Många tar ju till argumentet att alkoholen har minsann brukats i tusentals år,
då kan jag tillägga att plantan i fråga uppskattas ha funnits i MINST 10.000 år.
Inte några kända dödsfall. Inga överdoser. Hm? (Onödigt att förklara då jag lika gärna skulle kunna
haft en tom ruta med noll text här)
Droger finns i samhället. Och kommer så alltid att göra. Detta är inget nytt påfund.
Det som är skrämmande enligt mig, är okunskapen som regerat.
politiker som gått på magkänsla när de tagit beslut och inte på evidensbaserad fakta.
Och detta gick ju innan höghastighetsbredband kom.

Nu står det en fritt att kritiskt granska källor, uttalanden osv osv.
Kanske det är därför folk börjar reagera?
Vad vet jag. Det jag vet är att förbudet dödar människor, tystar människor varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0