UN Officials says "the war on drugs has failed".

Kriget mot narkotikan från USA:s sida har uppskattats kosta ungefär 500 miljarder dollar från 1971-2007.
Här följer ett copy+paste utdrag från min källa (SvD)
Under samma period har världens opiumproduktion närapå niodubblats från 1066 ton 1970 till ungefär 8800 ton 2007 enligt rapporter från FN-organet UNODC (United Nations Office on Drugs and Crime). Trots att USA har flygbesprutat åtminstone 150000 hektar kokafält varje år i de andinska länderna Colombia, Peru och Bolivia har den produktiva arealen snarast ökat och skörden uppgick 2007 till 932 ton kokain. Antalet amerikaner som uppger att de prövat en illegal drog har stigit från fyra miljoner 1970 till anmärkningsvärda 112 miljoner år 2003. Ungefär fem procent av världens vuxna befolkning – 200 miljoner människor – kan klassas som knarkare idag. De senaste åren har ungefär 290 ton kokain smugglats in i USA och 250 ton till EU-länderna.

Ni har förstått min hållning i frågan, iaf nationellt. Men nu ser ni även hur det internationellt har misslyckats.
http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/det-usa-ledda-knarkkriget-harmisslyckats_4681337.svd
Om Ni inte orkar läsa, så kan jag berätta att forskaren James C Anthony har kommit fram till:
"ungefär en av 20 kokainanvändare blir beroende om de tagit kokain regelbundet i två års tid!?"
Nej? Men i skolan sa ju polisen att om man bara tar en "snort" så är man ju torsk för gott?
Alla ska ju ta relevanta varningar på det fullaste allvar.
Men så som i artikeln riskerar ju dagens IT beväpnade ungdomar att skita i
skrämselpropagandan, men även den riktigt bevisade fakta som faktiskt finns.

Farligt farligt. När skall staten inse att de lurat miljoner människor i decennier?
Eller gör de redan det? Det är ju som bekant ett politiskt självmord att våga lyfta denna
fråga. Heja Liberalpartiet.

Jag är inte för droger. Jag är för den fria människan och ett stort eget ansvar.
Jag tar inte själv droger, förutom min LAB (läkemedelsassisterade behandling) som innefattar
Suboxone och en i övrigt rätt kränkande behandling som innebär urinprov när
personal tittar på. Och misstro mot att medicin läcker ut på gatan.

Bara det, skulle någon annan grupp sjuka människor behandlas så här?
Skulle cancer patienter bli misstrodda? Nekas hjälp?
För det skall gudarna veta, det är så sjukt många som nekas denna behandling
då de anser att de inte "kvalificerar" sig in.

jaja, idag är det IKEA som gäller. Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0